Fotoreport: Moja Reč, Lukrecius Chang (24.4.’10 – Havířov)

07.05.2010 12:10

 

Přede mnou je další víkend a stejně jako ty předchozí, tak i tento obohatím návštěvou jednoho z místních klubu. Je sobota, a proto mám v plánu zamířit do havířovského klubu Stodola, ve kterém se dnes večer představí mladý, talentovaný raper a tanečník Lukrecius Chang jako předskokan slovenské skupiny Moja Reč, která již delší dobu dokazuje svou tvorbou, že má na to, aby byla jednou z top crew CZ & SK scény!

Dveře klubu se otevřely s menším zpožděním (kvůli zvukové zkoušce) pár minut po osmé hodině večerní. Jistě nikdo neočekával velký nával fanoušků, a nejspíše i proto začal DJ hrát až od půl 9. Do té doby se v klubu hrálo z přehrávače.
A tak to mělo možná i zůstat, protože v tomto okamžiku přišlo moje první zklamání. Připadalo mi, že si „dee jay“ dělá srandu, ale on to myslel vážně. Nějakých 90% jeho playlistu tvořily songy z nejnovějšího alba Král od Rytmuse. Když jsem rozhlédl po klubu, tak jsem viděl malé děti s rovnými kšilty, kteří jenom kývou hlavou do beatů a dokazují sami sobě, jak jsou tvrdí a nekompromisní. Kdežto starší skupina fanoušku jen nevěřícně poslouchá a stejně jako já, nemůže uvěřit tomu, že do DJ mysli vážně.

Po vstupu do backstage jsem se pozdravil s Changem a jeho doprovodem. Reakce na hudbu, která se nesla klubem, byla očekávaná – půl minutový tok nadávek.
Na můj dotaz, zda uvidí fanoušci klubu při jeho vystoupení i jeho tradiční kopačky, odpověděl: „Uvidíme.“ – a dál se koncentroval na své vystoupení.

V tu chvíli už dorazili i kluci z MR, kteří už minulý večer odehráli koncert na Slovensku a tak nebylo divu, že jsou lehce unavení. A však láhev kvalitního rumu jim otevřela oči a jelo se dál.

Je něco před jedenáctou hodinou a z backstage si to tři kluci míří přímo za zvukařem pro mikrofóny a následně se prodírají přes plochu plnou bavících se lidí.
Chang zahajuje své vystoupení prvním songem ze svého debutového alba Jedinečný, jmenovitě Intrem, i když ještě stále není na pódiu. Najednou se v klubu zhasnou světla a začíná hrát instrumentál. S prvními slovy songu se v klubu opět rozsvítilo a všichni již vidíme Changa a jeho dva „pomocníky“ na stagi.
Jeho show nabírala na otáčkách. Rapoval od pohodových věcí jako VS či Podívej, přes rozjíždějící se Kdo ty jsi? Kdo tě zná? až po famózní a díky energii, kterou čerpal od fanoušků, znějící přímo metalově song Noční můry.

Před rozžhaveným publikem po vystoupení Changa přichází o hodinu později již hlavní aktéří celé show – Moja Reč! Nápor fanoušků byl tak velký a hlučný, že by nikdo nezaregistroval, kdyby vedle přistálo letadlo.
Celou jejich show si užívaly obě strany popíjením z láhve rumu, kterou chlapci nechali kolovat mezi fans.

Čím více se blížilo ráno, tím méně lidi se hýbalo na parketu a tím více se některým lidem deformovaly mozky. Každopádně akce byla skvělá až na jeden mínus, který jsem již zmiňoval

 

 

 

 


 


 


počítadlo.abz.cz